Activiteiten kalender

De volgende activiteiten zullen plaatsvinden in 2020:

Statiegeldacties
Help Stichting Hibiscus met een financieel duwtje in de rug door het doneren van uw statiegeldbon.

Van maandag 5 oktober 2020 tot en met zondag 1 november 2020 zal de opbrengst van de statiegeldbox bij Plus Erwin kenter in Best bestemd zijn voor Stichting Hibiscus.

De opbrengst van deze actie zal besteed worden aan ‘Sekolah Tenung” in Mata Wae, district Langke Rembong, Manggarai provincie Oost Nusa Tenggara. Een beroepsgerichte school voor de jongeren. Kosten circa € 5.000,–. Mede dankzij uw donatie kunnen we bijgedragen aan de verbetering van de levensomstandigheden van vele kinderen en hun families op het Indonesische platteland

Maandag 24 februari t/m zaterdag 7 maart 2020 bij AH  Boterhoek in Best
De opbrengst van deze actie zal besteed worden aan ‘De School AL-HUSNA”
in Kemloko, sub-district Temanggung, Midden Java.
Er zullen daar toiletunits afgebouwd worden en van watertanks worden voorzien.
Kosten circa € 3.000,–. Mede dankzij uw donatie kunnen we bijgedragen aan de verbetering van de levensomstandigheden van vele kinderen en hun families op het Indonesische platteland.

Culturele Maand

Vanwege de covid-19 pandemie is de Culturele Maand van Stichting Hibiscus in CultuurSpoor Best verzet naar april 2021.

Uitwisselingsprogramma   data volgen nog tot nader bericht
Onze stichting helpt en adviseert het Heerbeeck College in Best en het Stedelijk College in Eindhoven bij de uitwisseling van hun leerlingen met een school in Indonesië.

Leerlingen van SVP bezoeken het Heerbeeck College Best

Leerlingen van SMA 3  Jogjakarta bezoeken het Stedelijk College Eindhoven

Webinar Jamu Story, zat 13 juni 2020 | 13.00 – 14.30 CEST.
In samenwerking met de Suwe Ora Jamu, Indonesische Ambassade voor Nederland, Rumah Budaya Indonesia, Stichting Alzheimer Indonesia Nederland.

Webinar Studeren in Nederland, do 13 augustus 2020 | 13.00 – 14.30 CEST
In samenwerking met GROW Office

Webinar Tips voor mikro-, kleine- en midden ondernemers om te kunnen overleven/uitbreiden tijdens de Covid-19 pandemie.

Webinar Tenun Songke, Weave of Life, zat 8 augustus 2020 | 11.00 – 12.30 In samenwerking met Stichting Alzheimer Indonesia Nederland en Indonesian Diaspora Network Nederland.

Webinar Holistic Lifestyle, reconstruction of what we eat & drink, always staying alert of healthy body mind soul.
Zat 26 september 2020 | 11.00 – 13.00 CEST

Photography Workshop & Competition van Darwis Triadi Photography School
Zat 14 november 2020 | 11.00 – 14.00 CEST
Kosten: Eur. 17,50 per deelnemer inclusief certificaat van Darwis Triadi Photography School en kans op cursus t.w.v. Eur. 130,-
Inschrijven via: http://bit.ly/hibiscusfoto

Webinar ‘What is Indonesia’
Dinsdag 20 oktober 2020 | 8.30 – 10.30 CEST
De spreakers van deze webinar zal over Indonesia NU met u delen.
Inschrijven via: bit.ly/hibiscusFBUI